Fogászati röntgen Győr

Kérjen időpontot konzultációra online, vagy telefonon!

fogászati röntgen Győr - Dent Art Klinik

Fogászati röntgen Győr belvárosában – a precíz diagnosztika az eredményes terápia alapja

A fogorvosi kezelések megtervezésénél nagy segítségünkre van korszerű képalkotó diagnosztikai eszközparkunk. Ezek a berendezések lehetővé teszik a fogorvos számára, hogy felfedezze mindazt, ami a szabad szemek előtt rejtve maradna. Ezáltal az orvosi konzultációk hatékonyabban zajlanak és a kezelési tervek felállítása is lényegesen precízebb és gyorsabb.

Képalkotó diagnosztikai berendezéseink a digitális orvoslás csúcstermékei, hiszen nagy felbontású és kiváló minőségű röntgen- és CBCT felvételeket készítenek. Ezáltal olyan többletinformációhoz juttatják a kezelőorvost, amelynek sokszor döntő szerepe adott esetben az implantácikók, vagy a fogszabályozás kimenetelében.

fogászati röntgen Győr - Dent Art Klinik

Rendelőnkben az alábbi berendezések segítik az orvosaink munkáját és pácienseink gyógyulását:

Intraorális röntgen – 1-2 fogról alkot részletgazdag képet. Szuvasodások, fogeredetű gyulladások feltérképezéséhez alkalmazzuk.

Panorámaröntgen – A teljes fogazatról és az állcsontról alkot átfogó képet, szinte minden felnőtt páciens esetében szükséges a kezelés tervezéshez.

Teleröntgen – A koponyáról oldalirányból készít felvételt, ez főleg a harapási eltérések diagnosztizálásánál hasznos, így a fogszabályozó kezelések elengedhetetlen eleme.

CBCT – 3D felvételt készít, melyen pontosan látszanak azok a méretdimenziók is, melyeket a 2 dimenziós röntgenfelvételek nem tudnak megmutatni. Számos esetben, de kiváltképp szájsebészeti eljárások tervezéséhez alkalmazzuk.

fogászati röntgen Győr - Dent Art Klinik

Fogászati röntgen Győr belvárosában – Milyen esetekben szükséges?

A fogorvoslásban a röntgenfelvételek használata szinte minden esetben hasznos információkkal egészíti ki a fizikai szájvizsgálatot, de az alábbiakban összefoglaljuk ezek leggyakoribb felhasználási területeit:

• Fogszuvasodások: a megfelelő röntgenfelvétel olyan szuvasodásokat is megmutat, melyeket szabad szemmel nem látnánk. Ilyen például az az eset, amikor egy régi tömés alatt kezd szuvasodás kialakulni.
  • Fogeredetű gyulladások: igen komoly panaszokat okozhat egy gyulladt fog, melynek terápiája általában a gyökérkezelés. A gyulladás által okozott elváltozások mélyen a foggyökér csúcsánál találhatók, így szabad szemmel nem láthatók, a röntgenfelvétel azonban ezt is megmutatja számunkra.
  • Fogágybetegség diagnózisa: a fogágybetegség során, ha nem alkalmazunk hatékony terápiát, akár az állcsont is sérülhet – ezáltal a fogak meglazulnak és ki is hullhatnak. A fogágybetegség súlyosságának megállapításához, így a helyes terápiás terv kidolgozásához elengedhetetlen a röntgendiagnosztika, mely pontosan megmutatja az állcsontok pillanatnyi állapotát.

Fogpótlások tervezése: különösképp az implantátumos fogpótlások esetében elengedhetetlen, hogy pontosan lássuk, mennyi hely áll rendelkezésünkre az állcsontokban.

fogászati röntgen Győr - Dent Art Klinik

Fogászati röntgen Győr belvárosában – Mi a helyzet a sugárzással?

Bár a röntgendiagnosztika már sok évtizede elterjedt kiegészítője a különféle orvosi szakágaknak, esetenként előfordul, hogy a páciensben aggodalmat kelt annak a ténye, hogy a röntgen- és CBCT berendezések a működésük során úgynevezett ionizáló sugárzást bocsátanak ki.

A jó hírünk az, hogy ezeknek a modern, digitális berendezéseknek a használata során olyan elenyésző sugárzás nyelődik el a szervezetben, mely nem okoz kimutatható egészségkárosodást.

A mindennapokban pedig a nemzetközi  ALARA-elvet (=as low as reasonably achievable) alkalmazzuk: azaz olyan alacsony sugárterhelésnek tesszük ki a páciensünket, amely a kezelése sikerességéhez feltétlenül szükséges. Kezelőorvosa mérlegelni fogja a felvétel elkészítésével járó lehetséges kockázatokat és összeveti azokat a felvétel elmaradásával járó rizikókkal, és ezek fényében fog javaslatot tenni a röntgen/CBCT felvétel készítésére.

Természetesen rizikópáciensek (pl. várandósság) esetén több faktort is szükséges mérlegelni, ilyenkor igyekszünk elkerülni a röntgenezést.

Kérjen időpontot személyes konzultációra!

Jelentkezzen be konzultációra online, vagy kérjen időpontot telefonon!

Mi történik az időpontfoglalás után?
    Űrlap kitöltése

Kérjük adja meg adatait, illetve válassza ki, hogy milyen kezelésre szeretne időpontot foglalni. Megjegyzésben kérjük jelezze felénk, hogy e-mailben vagy telefonon kereshetjük Önt.

Időpont egyeztetés

Páciens koordinátoraink pár órán belül felveszik Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségek egyikén.

Időpont egyeztetés után megerősítő üzenetet kap e-mail címére a megbeszélt időpontja részleteiről.