Műtéti fogeltávolítás

• A műtéti fogeltávolítás alkalmazása

Minden esetben megelőzi a röntgenfelvétel készítése. A fogeltávolítás minden esetben érzéstelenítésben történik. Ezt az esetek nagy többségében helyi érzéstelenítésben, azaz injekciózással végezzük. A Dent Art Klinikán lehetősége van altatásban is kérni a fogeltávolítást. Bonyolultabb, hosszabb beavatkozások esetében az altatásos kezelést javasoljuk. Rendelőnkben csak a legvégső esetben javasoljuk a foghúzást, ha már semmilyen más módszerrel nem lehet a fogat megmenteni. A műtéti fogeltávolítás a szájsebészeten belül az egyik legáltalánosabb helyi érzéstelenítésben végzett beavatkozás. Szükségessége akkor áll fenn, ha a fogat nem lehet egyszerű foghúzással eltávolítani. A beavatkozást ambulánsan, helyi érzéstelenítésben végezzük.

• foghuzasszükség esetén antibiotikum szedése javasolt
    • fájdalomcsillapító használata csak fájdalom esetén javasolt
    • szájöblítő használata másnaptól, naponta 5x 15 ml minden étkezés után
    • óvatos fogmosást már aznap este végeznünk kell a foghúzás melletti területen is
    • amíg hat az érzéstelenítő addig ne egyen és ne igyon
    • a műtéti területet kívülről lehet jegelni, előtte az arcbőrt be kell krémezni, a jégzselét be kell tekerni egy zsebkendőbe. A jegelést 20 perc után 1 óra hosszat szüneteltessük. Naponta 5-6 alkalommal végezzük, a műtét napján illetve az azt követő napon.
    • tejes, tojásos ételeket pár napig mellőzni kell
    • nem szabad szívogatni, nyomogatni a sebet
    • kérjük, mellőzze a dohányzást pár napig, a gyógyulási idő alatt csökkentse mennyiségét.
    • a műtétet követő 7- 10. napon ki kell szedetni a varratot
    • szűnni nem akaró panasz, láz esetén keresse fel fogorvosát
  • Műtéti fogeltávolítás

Mikor alkalmazunk műtéti fogeltávolítást?

1. ha a fog koronai része, erősen roncsolódott
    2. ha a fog gyökéri része van csak meg és eltávolítása fogóval nem lehetséges
    3. ha a fogászati röntgen alapján erősen szétálló, görbült foggyökeret látunk
    4. ha bármely fog beékelődött /azaz nem előtört/. Ez legtöbbször bölcsesség és szemfogaknál fordul elő.
    5. ha a foggyökérhez nagyon közel van az arcüreg, ezért számítani lehet az üregrendszer megnyílására

Mikor szükséges a foghúzás?

• kiterjedt gyulladásokkal, nagy fájdalommal járó fogbetegségek során, ha már semmi más segítség nincs
    • a kiterjedt gyulladás miatt védeni kell a környező szöveteket, a többi fogat is
    • ha fájdalom ugyan nem áll fent, a letört, meggyengült fog azonban további fogpótlás céljára már nem használható
    • sokszor szerencsére a páciens szerint már menthetetlen fog mégis megmenthető

Bölcsességfogak eltávolítása?

A foghúzások egy speciális részét képezik a bölcsességfog eltávolítások. A bölcsességfogak kibújásához gyakorta nem áll elég hely rendelkezésre, mellettük fájdalmas, gyulladt ínytasak alakulhat ki, gyakoribb ezen fogak szuvasodása illetve előfordul hogy az összes elöttük álló fogat megnyomják, ami harapási rendellenességhez, torlódáshoz vezethet.

A műtétet követően arcduzzanat, szájnyitási-nyelési korlátozottság, fájdalom, hőemelkedés jelentkezhet, ezek a panaszok 3-4 nap alatt fokozatosan megszűnnek. Egy héttel a műtétet követően a sebgyógyulás befejeződik. Amennyiben a fog eltávolítását követően varratok behelyezésére kerül sor, úgy azok eltávolítása egy hét múlva indokolt.

Az esztétikai tökéletesség

Sokszor van olyan eset, amikor egy sérülés vagy a fogak alaki hibái miatt a mosolyvonalban komoly esztétikai problémákkal szembesülhet a páciens. A letört, sérült és hiányos fog sokak számára egyenlő azzal, hogy takargatják fogsorukat, rejtegetik a mosolyukat.

Az ilyen jellegű panaszok kezelésében az esztétikai fogászat ma már élen jár. A Dent Art Klinik pedig a legújabb és legmodernebb technológia segítségével vissza tudja adni a természetes mosolyt úgy, hogy Önnek csak azzal kell törődnie a későbbiekben, hogy minél több emberre mosolyogjon. Nekünk a legfontosabb, hogy Ön ismét felszabadultan teljes (és tökéletes) életet éljen.