Gyökérkezelés

• Gyökérkezelés

A gyökérkezelés célja: a fogbél eltávolítása, a gyökércsatorna feltágítása és baktériumok számára átjárhatatlan tömés készítése, ezáltal a szinte elviselhetetlen fájdalom megszüntetése, anélkül, hogy a fogat el kellene távolítani.

Gyökérkezelés javasolt:

fogbél (pulpa) gyulladása, fog gyökércsúcsa körüli elváltozások, mély szuvasodás mely a pulpakamrába hatol, üregalakítás során megnyílt pulpakamra, csapos fogpótlás készítése, baleset következtében elhalt fog, fogágy betegség következtében elhalt fog esetében. A pulpa elváltozásának tünetei:
    spontán, lüktető fájdalom, hőérzékenység, fokozott mozgathatóság, ráharapáskor jelentkező érzékenység.

GyökérkezelésMiután röntgen felvétel segítségével a fogszakorvos ellenőrizte, hogy a gyökérkezelő tű leér a csatorna végéig, következik annak mechanikai (gyökérkezelő tűkkel) és vegyi (Hyperol, Na-hipoklorit) tisztítása. A megtisztított csatornát steril papírszálakkal kiszárítja, és a rtg-en meghatározott csatornahosszal megegyező hosszúságú guttapercha szálat (poen) helyez el a csatornában. A guttapercha poen és a csatornafal közötti teret gyökértömő pasztával tölti ki.

Az ideális gyökértömés „csúcsig érő” és „falálló”: teljesen kitölti a gyökércsatornát.

• Komplikációk a gyökérkezelésben:

A gyökér csatornájába az idegek és az erek a gyökércsúcs felől lépnek be. A szuvasodás következményeként baktériumok lepik el a gyökércsatornát. Ezek igen hamar utat találnak a környező szövetekbe: a gyökérhártyára, a környező csontba, ahol gyulladást produkálnak. Ennek következménye az akut gyulladás (annyira erős fájdalommal jár, hogy a beteg azonnali ellátást igényel) illetve a chronikus gyulladás, ami néha tünetmentesen, néha „elviselhető” tünetekkel zajlik. Fontos itt megjegyezi, hogy az ilyen tünetmentes bakteriális góc különféle veszélyes ún. gócbetegségeket okozhat.

Szemészeti, bőrgyógyászati, rheumatológiai, de akár szívbelhártya megbetegedéseket is. Ezek ellátása tehát ugyanolyan fontos, mint az akut gyulladásoké. A gyökércsatornában lévő baktériumok és elhalt szövetek eltávolítása általában megoldott. A környező szövetek esetleges gyulladása azonban lassan gyógyítható. Első lépésben a gyulladás okát: a gyökércsatornát kell kitisztítani, és jó gyökértöméssel ellátni. Ezután esetleg antibiotikum kúra segítségével lehet a szervezet segítségére sietni.

gyökérkezelésAz erre sem reagáló gyulladások kezelése komplikáltabb: tartalmaz gyógyszeres gyökérkezelést, sebészeti beavatkozást (gyökércsúcseltávolítás) is. Az elektromos gyökércsatorna bemérő műszer gyárilag kalibrált; a gyökércsatornába vezetett gyökérkezelő tű csatornán belüli helyzetét mutatja. A megfelelő pozíció elérését (gyökércsúcs) diagrammal és hangjelzéssel jelzi, így könnyen és egyszerűen ellenőrizhető a gyökércsatorna hosszának meghatározása, amely egyik elengedhetetlen feltétele a jó gyökértömésnek.Természetesen röntgenfelvétel készítése minden gyökérkezelés előtt szükséges. Az elektromos gyökércsatorna bemérő műszer nagyon jól kiegészíti a röntgenfelvételen megbecsült vagy bemért munkahosszt (gyökércsatorna hosszt), így még megbízhatóbb, még precízebb gyökértömés készítéséhez nyújt segítséget fogorvosainknak. Pacemakerrel rendelkező pácienseknél használata kontraindikált.

Az esztétikai tökéletesség

Sokszor van olyan eset, amikor egy sérülés vagy a fogak alaki hibái miatt a mosolyvonalban komoly esztétikai problémákkal szembesülhet a páciens. A letört, sérült és hiányos fog sokak számára egyenlő azzal, hogy takargatják fogsorukat, rejtegetik a mosolyukat.

Az ilyen jellegű panaszok kezelésében az esztétikai fogászat ma már élen jár. A Dent Art Klinik pedig a legújabb és legmodernebb technológia segítségével vissza tudja adni a természetes mosolyt úgy, hogy Önnek csak azzal kell törődnie a későbbiekben, hogy minél több emberre mosolyogjon. Nekünk a legfontosabb, hogy Ön ismét felszabadultan teljes (és tökéletes) életet éljen.