• 9024 Győr, Eörsy Péter u. 19.
  • Hétfő-Csütörtök 08:00-19:00 Péntek 08:00-14:00

Mi a célja a gyökércsúcs resectió-nak?

Olyan sebészi eljárás, melynek célja a fog megtartása, korlátolt funkcióképességének biztosítása. Elsősorban a frontfogak területén alkalmazható. A rágófogak esetében, a nehéz technikai kivitelezés miatt, ritkán végzett sebészi eljárás. A ciszta megléte nem jár fájdalommal, ezért általában egy más okból végzett röntgenfelvétel révén kerül felfedezésre, de a fájdalommentesség nem jelenti azt, hogy nem okoz problémát, az elhalt fog gyökércsúcsán kialakult  gyulladásos gócból folyamatosan baktériumok ill. azok toxinjai kerülnek a vérkeringésbe, amik szervkárosodást  vagy egyéb problémákat, például hajhullást, okozhatnak.

gyokercsucs-dentart

Gyökércsúcs resectió: A fog előkészítése (gyökértömése, gyökértömés cseréje) után a gyökércsúcson lévő körülhatárolható gyulladásos gócot távolítja el a szájsebész: a műtét helyi érzéstelenítésben zajlik, melynek során a fog gyökere feletti metszésből tárja fel az orvos a fog gyökércsúcsi részének felső egyharmadát és a beteg részt eltávolítja. Szükség esetén csontpótló anyagot is helyezhet az így keletkezett üregbe, majd az ínyt bezárja a műtéti terület felett. Kb. 1 hét- 10 nap múlva varratszedésre kell visszajönni, fél év múlva pedig kontrollröntgen javasolt.

A műtét akkor eredményes, ha a gyökércsúcsi rész felől a csont további fertőződését véglegesen megszünteti és a levágás után is elegendően stabil marad a fog, és a panaszok megszűnnek.

A varratszedést és a kontrollokat, mint bármely szájsebészeti műtét esetében,
ingyenesen elvégezzük