Gyökércsúcs resectió

gyokercsucs-resectioMi a célja a gyökércsúcs resectió-nak?

Olyan sebészi eljárás, melynek célja a fog megtartása, korlátolt funkcióképességének biztosítása. Elsősorban a frontfogak területén alkalmazható. A rágófogak esetében, a nehéz technikai kivitelezés miatt, ritkán végzett sebészi eljárás. A ciszta megléte nem jár fájdalommal, ezért általában egy más okból végzett röntgenfelvétel révén kerül felfedezésre, de a fájdalommentesség nem jelenti azt, hogy nem okoz problémát, az elhalt fog gyökércsúcsán kialakult  gyulladásos gócból folyamatosan baktériumok ill. azok toxinjai kerülnek a vérkeringésbe, amik szervkárosodást  vagy egyéb problémákat, például hajhullást, okozhatnak.

A fog előkészítése (gyökértömése, gyökértömés cseréje) után a gyökércsúcson lévő körülhatárolható gyulladásos gócot távolítja el a szájsebész: a műtét helyi érzéstelenítésben zajlik, melynek során a fog gyökere feletti metszésből tárja fel az orvos a fog gyökércsúcsi részének felső egyharmadát és a beteg részt eltávolítja. Szükség esetén csontpótló anyagot is helyezhet az így keletkezett üregbe, majd az ínyt bezárja a műtéti terület felett. Kb. 1 hét- 10 nap múlva varratszedésre kell visszajönni, fél év múlva pedig kontrollröntgen javasolt.

A műtét akkor eredményes, ha a gyökércsúcsi rész felől a csont további fertőződését véglegesen megszünteti és a levágás után is elegendően stabil marad a fog, és a panaszok megszűnnek.

A varratszedést és a kontrollokat, mint bármely szájsebészeti műtét esetében,
ingyenesen elvégezzük.

A mosoly művészei

Ön a szép és természetes mosolyért fordul hozzánk, mi ezt felkészült orvosokkal, gyakorlott asszisztensekkel, magas szakmai színvonalon, kellemes körülmények között biztosítjuk Önnek. Akár fogászati, szájsebészeti vagy esztétikai kezelésről van szó: az Ön egészsége, elégedettsége a legfontosabb számunkra. A Dent Art Kliniket
Dr. Csák Csaba és Dr. Kónya Ildikó alapította 1994-ben. Azóta több ezer magyar és külföldi páciens kezelése valósult meg az egyre bővülő rendelőben.

Fő profilunk az implantációs fogpótlások készítése, egy-egy fog pótlásától a teljes fogsor pótlásáig terjedően.
Dr. Csák Csaba 20 éve több mint 15000 db implantátum beültetésével hatalmas tapasztalatra tett szert, teljesebb, egészségesebb élethez segítve pácienseit.