Gyökércsúcs resectió

gyokercsucs-resectioMi a célja a gyökércsúcs resectió-nak?

Olyan sebészi eljárás, melynek célja a fog megtartása, korlátolt funkcióképességének biztosítása. Elsősorban a frontfogak területén alkalmazható. A rágófogak esetében, a nehéz technikai kivitelezés miatt, ritkán végzett sebészi eljárás. A ciszta megléte nem jár fájdalommal, ezért általában egy más okból végzett röntgenfelvétel révén kerül felfedezésre, de a fájdalommentesség nem jelenti azt, hogy nem okoz problémát, az elhalt fog gyökércsúcsán kialakult  gyulladásos gócból folyamatosan baktériumok ill. azok toxinjai kerülnek a vérkeringésbe, amik szervkárosodást  vagy egyéb problémákat, például hajhullást, okozhatnak.

A fog előkészítése (gyökértömése, gyökértömés cseréje) után a gyökércsúcson lévő körülhatárolható gyulladásos gócot távolítja el a szájsebész: a műtét helyi érzéstelenítésben zajlik, melynek során a fog gyökere feletti metszésből tárja fel az orvos a fog gyökércsúcsi részének felső egyharmadát és a beteg részt eltávolítja. Szükség esetén csontpótló anyagot is helyezhet az így keletkezett üregbe, majd az ínyt bezárja a műtéti terület felett. Kb. 1 hét- 10 nap múlva varratszedésre kell visszajönni, fél év múlva pedig kontrollröntgen javasolt.

A műtét akkor eredményes, ha a gyökércsúcsi rész felől a csont további fertőződését véglegesen megszünteti és a levágás után is elegendően stabil marad a fog, és a panaszok megszűnnek.

A varratszedést és a kontrollokat, mint bármely szájsebészeti műtét esetében,
ingyenesen elvégezzük.

Az esztétikai tökéletesség

Sokszor van olyan eset, amikor egy sérülés vagy a fogak alaki hibái miatt a mosolyvonalban komoly esztétikai problémákkal szembesülhet a páciens. A letört, sérült és hiányos fog sokak számára egyenlő azzal, hogy takargatják fogsorukat, rejtegetik a mosolyukat.

Az ilyen jellegű panaszok kezelésében az esztétikai fogászat ma már élen jár. A Dent Art Klinik pedig a legújabb és legmodernebb technológia segítségével vissza tudja adni a természetes mosolyt úgy, hogy Önnek csak azzal kell törődnie a későbbiekben, hogy minél több emberre mosolyogjon. Nekünk a legfontosabb, hogy Ön ismét felszabadultan teljes (és tökéletes) életet éljen.